Pagina's

Dag 9: Spanish point- The Burren- Cliffs of Moher- Doolin

Afstand: 71 km

Verblijf: Ballyvoe House

Restaurant: Mc Dermott's Pub


We starten de dag met een fruit/youghurt ontbijtje en eten allebei een scone. De host van de B&B vertelde gisterenavond dat er in de buurt een mooie korte wandeling was en aangezien we gisteren geen tijd hadden, plannen we dit voor deze ochtend. Helaas begint het tijdens het ontbijt keihard te regenen. Na het ontbijt is het enkel nog aan het druppelen en we wagen het erop... we zijn nog geen 10m aan het stappen en... stralende zon! Het is een wandeling van 30 min. en het zonnetje doet deugd.




Vervolgens rijden we richting The Burren NP, we stoppen in het Visitor center voor wat info en de man raadt ons aan om de shuttle te nemen omdat er heel weinig parkeerplaats is. Dat doen we dan ook. The burren is een heel mooi natuurgebied en lijkt wel wat op een maanlandschap. We doen er 2 korte wandelingen en nemen de bus terug.











Het is ondertussen 14u30 en we nemen de weg richting noorden. Onderweg zien we een bord dat aangeeft dat er opnieuw een ringfort te bezichtigen is, maar ze hebben net een bus Fransen gelost dus we lunchen in het aanpalende cafeetje. Soep met een belegde sandwich. 


Wat verder bezoeken we een dolmen, en ook hier zijn we niet alleen.




Vanaf hier gaat het richting B&B maar we stoppen nog bij de Burren smokehouse. Hier roken ze zalm en forel. Je kan kiezen tussen warm- of koudgerookt. We krijgen van beiden een proevertje. Héél lekker!
In de B&B vertelt de lady of the house dat de parking voor de cliffs of Moher 16 euro bedraagt, 8pp. Ze raadt ons aan om iets verder te rijden, daar baat een lokaal boertje ook een parking uit en we kunnen daar parkeren voor 10 euro. (6 euro in de pocket) :-)
De cliffs zijn niet de hoogste (dat zijn die van Kerry, die we al eerder bezochten) maar ze zijn toch wel de spectaculairste! Er is hier ook niets van afspanning... bij momenten wel gevaarlijk, aangezien er een heel strakke wind staat. Maar wel heel mooi! En we troffen het vandaag alweer met het weer... niettegenstaande de weinig positieve voorspellingen... alweer een stralende dag!!!





(Let op de piepkleine mensjes bovenop de cliffs, zo krijg je een idee van de hoogte)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten