Pagina's

Dag 10: Doolin – Aran islands/ Cliffs of Moher- Flaggy Shore- Kinvara- Galway

Afstand: 76 km

Verblijf:   Harbour Hotel

Restaurant: The Dough Bros



Na de nodige vitamines, een grote kom vers fruit met yoghurt en toast met onze gisteren aangekochte zalm, kunnen we er weer tegenaan.
Ik bestelde de tickets voor onze boottocht naar de Aran Islands on-line en om 9u15 staan we op de parking om de tickets op te halen. Het is een stralende dag en heel wat mensen plannen een uitje naar de eilanden! Er staat al heel wat volk te wachten op de pier. 


We nemen de express om 10u en een goed kwartier later zetten we voet aan wal in Inisheer of Inis Oír. Veel is er op het eiland niet te beleven, we wandelen er 2uur rond en nemen wat foto's.


















Om 1u45 plannen we de boot terug te nemen, Philip vermoedt dat het heel druk zal zijn dus staan we iets na één op de kade. Rond 1u30 staan er honderden mensen op de kade. Helaas staan nergens aangegeven waar welke boot (er zijn verschillende maatschappijen) zal aanmeren. Meer nog... blijkbaar vaart elke maatschappij op hetzelfde uur terug. Je kan je al voorstellen wat een chaos dat oplevert! Het zijn hele vriendelijke mensen die Ieren, maar ze kunnen absoluut niet organiseren.
Soit, ... na veel heen- en weergeloop zitten we om 14u15 uiteindelijk op de juiste boot... helaas niet op de express want die vaart nog naar de Cliffs Of Moher. De terugtocht duurt dan ook heel wat langer... 40 min en we schommelen van links naar rechts en van voor naar achter. (Gelukkig nam ik een pilletje :-))   
Iets na 3 vertrekken we vanop de parking richting Flaggy Shore, onderweg stoppen we nog een paar keer voor het uitzicht.




In Flaggy Shore is het ijsjestijd! Ik las op internet over Linella's Icecream en we moeten even zoeken, want het ligt heel afgelegen. Maar het ijs is heel lekker! Icecream with a view!


Op weg naar Galway stoppen we nog aan Dunguaire Castle, het meest gefotografeerde kasteel van Ierland, maar blijkbaar is dit niet open voor publiek, ze geven er banketten en zijn er trouwens ééntje aan het voorbereiden... we ruiken de stew. :-)






                                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten